Uczulenie na antybiotyk - czy na pewno?

Do alergologa lub do szpitala kierowane są dzieci "uczulone" na antybiotyki, bo np. wymiotują w przebiegu ich stosowania. Ale w niektórych przypadkach  okazuje się potem, że dziecko "uodparnia" się na dany lek, bo objawy ustępują.

Bardzo często rodzice komentują każdy niepożądany objaw, który ich zdaniem jest związany ze stosowaniem określonego leku jako alergię lub uczulenie na ten lek. Najczęściej dotyczy to antybiotyku stosowanego w leczeniu infekcji dróg oddechowych. Musimy pamiętać, że w pierwszym rzędzie, może to być objaw niepożądany, nietolerancja leku. Ale też opisywany objaw może być po prostu objawem chorobowym i nie mieć związku ze stosownym lekiem. Dotyczy to najczęściej wymiotów. Dlatego należy dokładnie określić związek przyczynowo-skutkowy i czasowy wystapienia objawu. A wymioty w przebiegu infekcji mają charakter przemijający.

PKO BP I Oddział w Katowicach, numer konta bankowego: 92 1020 2313 0000 3202 0208 2279

Jesteś tutaj: Strona Główna Uczymy się na błędach Uczulenie na antybiotyk - czy na pewno?